skal du ha drag i sykkelen din, så er det ikke bare katta som skal ut..
da må du gå enda mere drastisk til..
da må du skifte til grovere effektanlegg fra genrørene til sluttpotte, dyse om, kn-filter, evt dreve om, evt skifte fjuelrails, evt lette sykkelen for litt vekt. Da vil du merke noe..
Jeg gjør alltid dette på Mc, Atv og Bil over 1,8l.
(Og akkurat om dagen, så gjør jeg det også på en Honda Cb 500, en kompis sin Mc.)
Nå kjører jeg en Derbi, og gjort dette også på den.
Når jeg kjøpte den, gjorde den som orginalt 80kmt, nå gjør den 120kmt...
(Det var også målet mitt, når jeg kjøpte Derbien, pga jeg viste den ville gjøre det..
Hadde også en Barossa 250, gjorde det med den og, den klarte bare 100kmt, og den drevet jeg også ned.
Den ble spinnvil, på 1. 2. 3 giret, og dro noe slkikkelig, bare spant.
Men, mistet mye av momentet i bakkene, gjorde bare 60kmt med min vekt på 90kg, opp skaugum bakken.
Med Derbien, beholdt jeg orginaldrevet og samme bakke, gjør denne 85kmt og 80kmt med en på.
(Dette er en fin bakke, som jeg gjerne sammenligner kraft, ettersom bakken er lang, med en god lang, bratt og rett stigning.)
Og lurer litt på, om jeg kanskje jeg må dyse den opp enda ett hakk,
pga, jeg får mye etterforbrenning, som smeller godt og stikkflammer ut av potta, i høy hastighet, ned til lavt.
Dette kan jeg egentlig selv kontrollere, ved å gire til høyere gir, men litt tøft, når folk går forbi.. hehehe...
Spesielt Ned Skaugum bakken!. hehehe....
Han som hjelper meg og tune Atv, har tunet racing mc i 17år og han sier det er helt greit..
Er det Racing, så er det Racing
Trio Racing Drammen, holder han til...
Jeg begynte med å tune biler, før jeg begynte med Atv, så det var jo bare å overføre det samme til Atv..
Motor er Motor..
Om det er dyrt? ja... Men, du sparer mye, om du gjør dette selv..