[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Kjøp av Can Am T3

Kjøp av Can Am T3

DS, Renegade, Outlander...

Kjøp av Can Am T3

Innlegg Bendikad » 10 Jun 2015, 16:18

Hei! Skal som sagt kjøpe en Can Am, traktorregistert da jeg skal kjøre den som 16-åring. Har da noen spørsmål som jeg håper dere kan svare på her [oh yes]

- Ang. pris; Er det rom for å prute litt, eller er prisen det den er? Evt. noen tips til å få ned prisen?
- Har kilometerstand mye å si? Har jo sett atv-er med 20000+ km på tellern, så bekymrer meg ikke så veldig mye for det..
- Noe utstyr som er kjekt å ha? Har et brøyteskjær som er ubrukt, så det kommer nok på til vinteren [smiil] Men ellers, er bukplater o.l nødvendig?
- Har lest mye bra om Maxxis Ceros, så tror nok at det blir dekkvalget mitt. Noen som vet ca. hvor langt kan man kjøre på ett sett?
- Noe spesielt å se etter ved kjøp? Blir enten en 2013-2015 modell 650 eller 500, med G2 chassiset.
- Noen som vet hvor langt man kommer på en tank?
- Ang. service, hvor ofte bør det gjøres? Servicen gjøres da på Moflaten Smie, har hørt og lest at de er en god forhandler?
- Akkurat hvor fort går den? Har lest et sted at den går i 43 km/t, men vet ikke om det stemmer.. Plomba gidder jeg ikke surre med, blir bare problemer hvis jeg blir stoppa, men kjekt å vite hvor fort den går.

Takk på forhånd!
Bendikad
50ccm

Stolt fører av:

Re: Kjøp av Can Am T3

Innlegg smaug » 10 Jun 2015, 19:57

Brukt kan du jo alltid prute. Riktig pris er jo det folk er villig til å betale. Nytt er det ingenting å hente som oftest. Km på Can Am er ikke veldig nøye. Min erfaring er at motorene først er innkjørt skikkelig etter 10000km. Bukplate i aluminium er et must. Cerosene holder oftest rundt 25-30000km. De går ca 0,8l på mila. Service hver 6-10000km eller årlig er greit synes jeg. Olje og filterbytte samt sjekk og rengjøring av variatorer. T3 er vel sperret på 45kmt tror jeg. Det er gjort av fabrikk og er ikke noe jalla mod som er enkelt å fjerne. 500cc holder i bøtter. Ingen vits å ha noe mer når farten er så begrenset.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest