Octavia wrc » 31 Aug 2009, 15:04
Siden det er første gangen jeg skriver litt her på forumet, så banner jeg sikkert i kjærka. Men for meg virker det som de som kjører Can-am og Polaris (også tidvis Yamaha eiere) kun tror det merket de selv har duger. Det er jo selvsagt en grunn til at man velger ett merke, men Nordmenn har en tendens til å ta på seg skylapper når man skal diskutere saklig. For min del, og nå har jeg testet ganske mange ATV'er, og her er min konklusjon: Can-am er best på landevei, men har ikke bra nok 4x4 system til å kjøre i terrenget. Polaris er bra i terrenget, men litt problemer med framdiff. Artic-cat samme som Polaris,(har ikke testet 1000ccm), men begge er bra maskiner. Yamaha er en meget bra maskin, men har vel hatt litt tull med servostyring i veldig tøft/fuktig terreng, men er en kjempe maskin, muligens med den beste motorbremsen. Kawasaki er vel den "råeste" arbeidsmaskina, men har ikke fullt så bra motorbrems som Yamaha, men har en utrolig artig motorkarakter, og kan brukes til lek-arbeid-terrengkjøring(min favoritt), men har vel også hatt litt problemer med forrstilling(mulig dette kommer av harde landinger etter bakhjulskjøring.) Alle de nevnte maskinene etter Can-am oppfører seg ganske likt på landevei, men hvis man skal ha glede av veikjøring/terrengkjøring må man justere dekktrykk og dempere til det underlaget man skal kjøre på. Håper dette var til hjelp, men dette er nå min subjektive mening:o) PS. Har fortiden en CFMoto som jeg har importert selv, og den duger jaggu meg bra nok i forhold til hva den koster.(kommer frem på de samme stedene som dyrere maskiner, men gjør ikke det med henger etter)