Kjøpte meg nylig et koblingsskjema for revers-lys(arbeidslyset bak går på når jeg setter girspaken i R) på atv'en fra quadovator.com i USA, og tenkte jeg skulle dele det her på forumet for de som er interessert. Tenkte det kom til å være fint å ha til brøytinga i vinter Har selv koblet opp systemet idag, og alt funker som det skal(!).
Du trenger:
2-3 vanlige bil-releer (3 om du tar + fra batteriet --- styrestrøm så lyset ikke funker med tenninga av)
Ledninger, rød og svart. (jeg brukte 2,5mm2, veit ikke om det var nødvendig men )
Kabelsko flatstift, HANN (er litt usikker på om det trengs, men er kjekt å ha xD)
8-14 Kabelsko flatstift, HUNN, (velg farge etter hvor grov ledning du har)
3 Kabelsko med forgreining.
4 Skjøtehylser, (også fargekodet)
1 Sikringsholder, med passe stor sikring (om du tar + fra batteriet)
Koblingsskjema:
Framgangsmåte:
1.Ta av setet, plastikk-kåpene på siden (muligens fremre kåpe og), og skru opp pod'en( der styrelykta sitter)
2. Lim sammen de to releene.
3. Finn ut hvor du vil plassere releene, f.eks. i pod'en eller fest det et sted i nærheten av girvelgerbrytern.
4. Ta av pluggen som sitter på girvelgerbryteren ( den runde bryteren som er koblet til girstanga).
5. Fjern slangehylsen rundt ledningene fra pluggen, og kapp den LILLA LEDNINGEN SOM GÅR TIL RESISTOR SOKKELEN (det er to lilla ledninger, den ene går til resistor sokkelen, den andre går videre opp i slangehylsa). Resistor sokkelen sitter ovenfor girvelgerbryteren.
6. Koble de to ledningene du ender opp med slik det står på koblingsskjemaet.
7. Koble sammen de andre ledningene på releene slik det står på skjemaet, +-ledning inn kan du enten ta fra en av "tilbehørskontaktene" fremfor pod'en, eller fra batteriet om du har en del andre "mods" fra før. Tar du + fra batteriet så er det lurt å koble denne om et relé til, med styrestrøm fra 12V-uttaket i poden, slik at lyset ikke kan slås på mens tenninga er av. (det er bilde av koblingsskjema på toppen av releet). Er også lurt å ha på en sikringsholder(og sikring xD) på ledningen fra batteriet.
Bilde av settet slik det skal se ut (de selger ferdige sett, men fikk heller koblingsskjema på e-post ---> sparte frakt)
Om det er noe som er uklart, så er det bare å spørre, er litt halvtrøtt mens jeg skriver dette xD