trimming renegade

Powerfilter, effektpotter, porting osv...

trimming renegade

Innlegg atvbakk » 27 Feb 2008, 22:45

noen som har noe erfaring med trim på renegade 800...
eksos, chip, powerfilter osv....
Can-Am Renegade 800 EFI med apache beltekit

Polaris Predator 500 Troy Lee Edition
atvbakk
450R
 
Innlegg: 206
Registrert: 07 Sep 2007, 19:03
Bosted: frosta

Innlegg pancho » 27 Feb 2008, 23:41

Jeg har en HMF swamp series eksospote og en optimizer som jeg håper på å få montert i løpet av helgen. Jeg vet ikke hvor mye man tjener på det, men det vil bare vise seg :-)

https://hmfengineering.com/view_product ... ct_id=6044

Fra før har jeg montert en KN filter uten at jeg merket noe forandring.

Det som er veldig kjekt å ha er en Terry Cable dual gasser, det har jeg nettopp montert og den virker helt topp så langt!.

http://www.terrycable.com/products/prod ... d=MTA1OA==

Bilder kan jeg poste senere....
---------
Blå Edderkopp
Can Am Renegade, 2007, historie :-(
Can Am Max 650 XT, 2009, historie
Bombardier Rally 2004
Forresten, FRP....sucks!
---------
pancho
650ccm
 
Innlegg: 338
Registrert: 12 Apr 2007, 10:15
Bosted: Stavanger

Innlegg atvbakk » 28 Feb 2008, 17:24

Takker for info-
gi tilbakemelding på hvordan den blir da!!!
Can-Am Renegade 800 EFI med apache beltekit

Polaris Predator 500 Troy Lee Edition
atvbakk
450R
 
Innlegg: 206
Registrert: 07 Sep 2007, 19:03
Bosted: frosta

Innlegg atvbakk » 28 Feb 2008, 17:30

forresten..
hva ble det dette kostet deg ferdig fraktet hjem???
Can-Am Renegade 800 EFI med apache beltekit

Polaris Predator 500 Troy Lee Edition
atvbakk
450R
 
Innlegg: 206
Registrert: 07 Sep 2007, 19:03
Bosted: frosta

Innlegg pancho » 02 Mar 2008, 01:05

Hei!
Nå er eksospote og optimizaren montert!. Den bråker ganske fint, og kanskje tom. mindre enn den originalen.
Jeg må bruke bare litt tid for å forstå nøye hvordan optimizaren skal instillies, lyden er veldig jevnt, men jeg fikk ikke testet den ute nå (det regner for mye, og det liker jeg ikke noe særlig :grin: . Jeg prøvde den kun i garasjen og sykkelen startet iallfall :-) .

Her er en utdrag av noen epost fra dem som jeg bestilte poten fra:

For the kit with both the total is $389.00 + shipping. It depends on how
you need it shipped but it ranges from $54-$77 USPS. Sorry for the slow
return. I was out of the office on Monday.

The total for everything including shipping will be $494.00. The only thing
that worries me is the time it may take a customs. Sometimes it is really
fast and sometimes it is really slow.

Den totale prisen var også inkludert med jets ++ til Rallyen.

Delene bestillte jeg herfra http://www.powersportspartsonline.com

Jeg tok noen bilder, så dem kan jeg poste i morgen....
---------
Blå Edderkopp
Can Am Renegade, 2007, historie :-(
Can Am Max 650 XT, 2009, historie
Bombardier Rally 2004
Forresten, FRP....sucks!
---------
pancho
650ccm
 
Innlegg: 338
Registrert: 12 Apr 2007, 10:15
Bosted: Stavanger

Innlegg atvbakk » 02 Mar 2008, 01:16

Tøft.
-Tror det må bli no sånt snart... :)
Men, havrerte variator-reima på gade'n på fredag (ca. 115 timr/550 mil)
lurer på om ddette er normalt???
Can-Am Renegade 800 EFI med apache beltekit

Polaris Predator 500 Troy Lee Edition
atvbakk
450R
 
Innlegg: 206
Registrert: 07 Sep 2007, 19:03
Bosted: frosta

Innlegg pancho » 05 Mar 2008, 23:38

Her er noen bilder av sykkelen med den nye eksospoten





Og et annet av dobbel-gasseren ;-)

---------
Blå Edderkopp
Can Am Renegade, 2007, historie :-(
Can Am Max 650 XT, 2009, historie
Bombardier Rally 2004
Forresten, FRP....sucks!
---------
pancho
650ccm
 
Innlegg: 338
Registrert: 12 Apr 2007, 10:15
Bosted: Stavanger

forandring

Innlegg atvbakk » 06 Mar 2008, 19:13

Ser jo tøft ut dette.
-Hvor stor forandring merket du med og uten effektanlegg/optimizer???
Can-Am Renegade 800 EFI med apache beltekit

Polaris Predator 500 Troy Lee Edition
atvbakk
450R
 
Innlegg: 206
Registrert: 07 Sep 2007, 19:03
Bosted: frosta

Innlegg pancho » 11 Mar 2008, 16:30

Det er jo bare kjekt å leke litt :grin:

Jeg kan ikke merke noe forandring, man kan jo ikke kjøre fortere enn 90 på Motorveien, så alt utover det er det jo ulovlig :roll: .

Sykkelen går meget bra, og jeg vil si at lydnivået er blitt tom. mindre enn med den original eksospote.

Dual gasser er iallfall veldig kjekt å ha; jeg kjører kun på veien og derfor er det en mega fordel, syns jeg, det med å ha mulighet til å kunne hvile tommelen av og til.....
---------
Blå Edderkopp
Can Am Renegade, 2007, historie :-(
Can Am Max 650 XT, 2009, historie
Bombardier Rally 2004
Forresten, FRP....sucks!
---------
pancho
650ccm
 
Innlegg: 338
Registrert: 12 Apr 2007, 10:15
Bosted: Stavanger

Innlegg atvbakk » 14 Mar 2008, 19:59

ikke merke noe forskjell????? hva er da så vitsen...

må jo bli bedre effekt/drag på atv'n.

de fleste som selger disse "garanterer" jo 10-15 hk effektøkning.

er det forresten noe justeringsmuligheter på optimizern?
Can-Am Renegade 800 EFI med apache beltekit

Polaris Predator 500 Troy Lee Edition
atvbakk
450R
 
Innlegg: 206
Registrert: 07 Sep 2007, 19:03
Bosted: frosta

Innlegg pancho » 15 Mar 2008, 00:54

Joda, det blir en veldig god forskjell, det var bare ment som en fleip iom. at det ikke er lov å kjøre fortere enn 90 på noen plasser ':politi'
Akselerasjonen er veldig smydig og kjapp. Lyden er også noe mindre (ifølge meg, da den passerte sensuren her). Så ja, den kan absolutt anbefales.
Jeg slet litt med å prøve å finne de rette instillingene på optimizeren, da jeg gjorde selvsagt det som jeg ikke skulle da den var allerede klar, men jeg måtte begynne å tutle uten å tenke på at regelen var RTFM. Derfor ble det noen eksplosjoner helt i starten, men da jeg fant de rette så fikk jeg en annen sykkel.
Nå venter jeg på noe mindre regn for å teste den på noe lengre tur..(':atv')..
---------
Blå Edderkopp
Can Am Renegade, 2007, historie :-(
Can Am Max 650 XT, 2009, historie
Bombardier Rally 2004
Forresten, FRP....sucks!
---------
pancho
650ccm
 
Innlegg: 338
Registrert: 12 Apr 2007, 10:15
Bosted: Stavanger

Innlegg atvbakk » 20 Mar 2008, 23:53

hehee...

bra det funker da..
må vel bestille meg sånn..
venter spent på skjermbreddere til gade'n min nå!!!!
Can-Am Renegade 800 EFI med apache beltekit

Polaris Predator 500 Troy Lee Edition
atvbakk
450R
 
Innlegg: 206
Registrert: 07 Sep 2007, 19:03
Bosted: frosta

Innlegg raune » 13 Jul 2008, 15:28

vet du hva desilbel det er på den eksosen??bråker den mer en den orginale???
Jeg er lagd for fart!!!
_____________________________
KTM 450 SX
Renegade 800x
LTR450
LTZ400
TRX250
raune
450R
 
Innlegg: 223
Registrert: 27 Apr 2008, 09:32
Bosted: Sande i vestfold

Innlegg pancho » 13 Jul 2008, 22:46

---------
Blå Edderkopp
Can Am Renegade, 2007, historie :-(
Can Am Max 650 XT, 2009, historie
Bombardier Rally 2004
Forresten, FRP....sucks!
---------
pancho
650ccm
 
Innlegg: 338
Registrert: 12 Apr 2007, 10:15
Bosted: Stavanger

Hei :)

Innlegg Amo » 10 Des 2008, 19:58

Amo
50ccm
 
Innlegg: 1
Registrert: 10 Des 2008, 19:40

Neste

Gå til Tuning

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester