Hallei,
Fikk forespørsel på muligheter for å rydde snø av taket på bygget her jeg jobber med ATV og snøfres montert foran. Jeg har tenkt tanken lenge selv og synes det bør funke som bare det. Saken er at det koster en hel formue å få noen til å gjøre jobben pluss at de som kommer bruker vår snøfres(stor Honda sak med belter) i tillegg til en lik de selv har. Kostnadene er astronomiske rett og slett, faktisk såpass store at man kunne ha kjøpt en ny ATV, beltesats og snøfres hver gang..
Mitt forslag var selvsagt en Outlander 400 T3 med belter og en 48" Bercomac snøfres. Løft hele faenskapet på taket og kjør i vei. Så kommer spørsmålet....
Hva med taket? Vekten burde vel gå greit iht hva taket skal tåle men hva med selve takpappen?
Er det noen her som har prøvd dette i praksis? Er det for lett å ødelegge takpappen og hva med de små hjulene som snøfresen er utstyrt med. Ser for meg at det kan være problemer med at de presser voldtsomt på takpappen og kanskje ødelegger den? Å ødelegge takpappen er ikke et tema(den har vi nok problemer med fra før av).