2011 Dinli Centhor 750 Evolution
Denne maskinen er "nesten" ny av året, den var tilgjengelig sent i 2010 men er betegnet som 2011 modell.
Her har Dinli tatt steget bort ifra Cannondale rammen og laget en ny ramme, teknologien er mye av den samme men det er lagt ned mye arbeid med denne maskinen.
Kan sies at denne maskinen er mange ganger bedre kjørekomfort enn den forrige 702 Centhor 700 modellen.
Servo er under testing for denne modellen, jeg har kjørt en modell med servo og det var en fryd å kjøre.
Men Dinli vil levere med servo før September 2011.
EFI er også under utvikling, men enda ikke helt ferdig. Jeg har prøvekjørt en EFI modell men vil nok si att forgasser fortsatt hadde best drag.
Chassi
Lengde: 2 088 mm
Bredde: 1 213 mm
Høyde: 1 245 mm
Markfrigang: 295 mm
Aksel lengde: 1 300 mm
Sittehøyde: na
Tørrvekt: 328 kg
Gir: L-H-N-R-P
Dekk fram: 25x8-12
Dekk bak: 25x10-12
Tankvolum: 20 liter
Drift: 2 WD/4 WD/diffsperr
Motor
Motortype: Ensylindret, veskekjølt DOHC 4
Sylindervolym: 750 CC
Slaglengde: 106 × 85
Drivstoff: Blyfri bensin
Kompressjon: 10.1:1
Forgasser: Mikuni BSR 42
Tenning: CDI
Start: Elstart og snor
Max NM: 60 Nm /5 000 omdreininger
Max effekt: 20 hk som vegregistrert
51 hk (fulleffekt)/ 5 000 omdreininger
Sentrifugal klutch.
Gir: C.V.T. med revers og lav/høygir
Kjølesystem: Veskekjølt
Merk: bilde er en testmodell og mangler enkelte karosseri plater/deksler.
Med alufelger og lavprofil: