smaug » 20 Jun 2011, 13:06
Det er nok også litt kultur fra gammelt av når Polaris, Suzuki, Honda osv var det alle forbant med ATV, som igjen alle tenkte på som rene terrengkjøretøy.
Can-Am gjorde noe ingen andre hadde gjort før de(tror jeg), nemlig lage en to-seter og lengre ATV. BRP Skandinavia/Europa begynte tidlig med å MC registrere Can-Am og fikk fabrikken med på det slik at de fikk et ferdig produkt som kunden kunne kjøpe å kjøre på bil sertifikat dermed kunne Ola Dunk dra i sjappa å kjøpe seg en ATV som kunne kjøres overalt dermed var det ikke bare et kjøretøy for bønder og reindriftsamer. Fra tidlig av var det vel nærmest bare Bombardier/BRP som var registrert slik og dermed hadde de ingen reelle konkurrenter i dét markedet. Omkring her er det vel ingen folk som ikke har spesiell kjennskap til ATV'er som har hørt om noe annet enn Can-Am...eller sånn "svær gul ATV" som de fleste sier.
Jan-Børre