På en lengre kjøretur idag så kjørte jeg inn i en uopplyst tunell... bang der røyk drivreimen.
Hørte flappe lyden så jeg roet ned farten og turtall nok til bare å få kjøre ut av tunellen og inn på en nærliggende rasteplass.
En tråd i reimen med et stykke gummi hengende fungerte som en knic som skar noen lange flenger i plastkåpen.
Byttet reimen på ca 45-50 minutter.
Så fort det lot seg gjøre så oppgraderte jeg Polarisens verktøy beholdning til en 1/4 skralle,forlenger og en 10 mm pipe.
Neste gang skal jeg klare å skifte reim på Polarisen på en 20-30 minutter max.
Det er skruene i fotbrettet som tar litt tid. Polaris har gjort en bra job når det tenker bytte av reim og oljefilter på 800ccm.
Reimen delte seg i lamineringen 4 steder og mistet et lag hele runden rund men i 1/3 bredde av utsiden av reimen.
Kjører nå rundt med et kåpe deksel som har duck/elefant teip et og annet stedet, inntil det nye dekselet ankommer.
Dekselet holder fint til veikjøring men vil ikke forsere elver med polarisen før nytt deksel er påmontert.
Rart å sitte å skru mens turister satt og drakk kaffe mens de så på hvordan man skifter reim på en Polaris sportsman.