Har en 06 Bombardier Outlander 800 Max som jeg kjøpte demokjørt, kjøpte den i juni (2007) å siden den gang har det bare vært problemer å den har vært 5 ganger på verksted.
Her følger en beskrivelse
1. gang på verksted: Nøkkel/startsperre fusker.
Det er dugg i speedometer og det viser feil fart.
2. gang på verksted: Samme som første gang.
Dugg i speedometeret blir fikset men nøkkel/startsperre fusker enda. Det nye er at det er oljelekasje fra drivverket.
3. gang på verksted: Tikkelyd fra motor.
Lysene skrur seg på av seg selv når sykkelen står stille og sykkelen vill ikke starte.
4. gang på veksted: Det skjer ingenting når jeg vrir på nøkkelen, må vri av å på mange ganger for at jeg skal klare og få noe "liv" i det hele tatt i sykkelen.
5. gang på veksted: Tikkelyd igjen.
Starter den, å den står å sviver litt før det kommer ett smell fra motoren å den dauer, starter på nytt, kjører en liten tur. Ca en time senere starter å kjører en liten tur til.
Kommer ut til sykkelen igjen å skal starte, men da får jeg bare motorfeil lys og check engine i displayet.
Er også problemer med at lysene ikke skrur seg av når jeg skrur av tenningen, hovedstrømbryter må av før lysene vil slukke.
Tikkelyden hører jeg spesielt når motoren er kald og gjerne når jeg slipper speeden.
Fikk den tilbake etter at de hadde hatt den i ca. 3 uker for å testkjøre osv. og de mener alt er bra.
Så skal jeg sette meg på sykkelen å kjøre en tur, det første jeg merker som er feil er at tuta (hornet) ikke fungerer å dette er blitt bytte på verkstedet. Er knappen til tuta der blinklysbryteren også sitter som streiker. dette er blitt byttet 3 eller 4 ganger.
Etter vert som jeg har kjørt har også denne tikkelyden fra motoren kommet tilbake og er der nesten hele tiden, speedometeret viser skjeldent riktig og det er noe dugg (igjen) i det.
Hva syntes dere jeg skal gjøre med dette? Ta en telefon til BRP i Trondheim eller? Er dette nok til å få ny sykkel?
Begynner vetfall å bli veldig lei alle gangene på verksted, har jo ikke kjøpt den for at den skal stå der:-)