Dette er noe med det verre jeg har opplevd. Allerede nå, som det ennå er varmt i været, har disse gnagerne invadert garasjer og andre bygninger. Og de gnager på alt men har en forkjærlighet for kjøretøy. Tør ikke tenke på hvordan dette skal bli når kulda setter inn.
En av familiens håpefulle skulle i går race litt med sin nyinnkjøpte cross cart. Han fikk seg en traumatisk opplevelse. Alt av bensin slanger var det kun trafsler igjen av. Mansjetter og seter var også smakt på, så det ble en hel jobb av å få denne i kjørbar stand igjen.
Tok en sjekk i garasjen med en gang, og det viste seg at det var gnagd på litt av hvert. Men heldigvis ser det ut til at 4-hjulingen er spart til desserten som de heldigvis ikke har startet på ennå.
Men hva i helsiken skal enn finne på for å forebygge store skader, for de kommer garantert.
Fikk ett råd av den eldre generasjonen. Jeg ble fortalt at det å sette hjulene på einarbusker skulle virke. Det gjorde hvist det før tiden i hvertfall. Om det er lukta eller stikkene som musa frykter vet jeg ikke, men det kan jo være det samme bare det virker.
Så nå er kjøretøyene plassert på einarbusker i håp om at dette hjelper.
Men er det noen andre som har gode ideer, så taes dette i mot med stor takk.
Ser kansje ikke så veldig lurt ut men ................
TG