Hva skjer med det hvite skiltet mitt nå??

Her kan du lette på trykket om hva som helst...

Re: Hva skjer med det hvite skiltet mitt nå??

Innlegg TNT-Knut » 31 Mar 2010, 10:14

Brukerens avatar
TNT-Knut
80ccm

Innlegg #3grina`n » 31 Mar 2010, 14:06

så lenge du får tak i ett skilt som er like stort som det du hadde på atv`n fra før av så ser jeg ikke helt problemet i det hele tatt??? Det er jo ikke dokumentforfalskning og sette på ett makent skilt som har sittet der fra før! Jeg hadde iallefall gjort det i god tro, å hvis det skulle skje noe så er det jo biltilsynet sin oppgave å rydde opp i dette hvis de har gitt deg feil skilter i utgansgpunktet! En må ikke bli så lovlydig så det blir helt teit! Hallo!!
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI

Innlegg CCOB » 31 Mar 2010, 15:10

Vill bare komme med en innskytelse til denne saken...

Jeg har som de fleste her vet, tatt reg.nr på de syklene jeg har møtt å sett i den hensikt å få adressen deres å sende invitasjoner til turer ol.

Jeg har i den forbindelse sett ATV'er med merknadder som følger på auto sys.

Valmet.
Jhon deere.
Yamaha 50 CC.

m.f.

Så det at det jukses med skilter er ikke noe nytt.

Kan vi ikke heller prøve å holde oss til regelverket etter beste evne?

MVH

Obelix
Can-Am 800 LTD 2011 The bloo lady....
Can-Am 800 LTD 2009 The Red Lady (Solgt) 80(
Can-Am 500 Max XT 2008 The undertaker (Solgt) 80(
CCOB
800EFI

Stolt fører av:

Innlegg E.F.I » 31 Mar 2010, 17:11

For mange år siden kjørte en 175 ton Grove mobilkran rundt med skilt fra en Tysse tilhenger....Grunnen... Politiet hadde klippet skiltene på Grove kranen fordi eier ikke hadde verken tid eller lyst til å stikke innom biltilsynet for kontroll, det kostet for mye tid og penger.

Derfor vet jeg at det fra tid til annen kjører folk på veiene som gir blanke i både skilter registeringer, Eu kontroller og forsikringer samt det å ha et gyldig førerkort,

Om trådstarter her har et gyldig vognkort og at hans atv er registert på hvite skilt, ja da er det vel bare til å ringe biltilsynet med en eneste gang og få bestilt et nytt skilt ...... hva er problemet ?????

PS! Biltilsynet er til hjelp for oss brukere som har betalt ALLE avgifter for de varer vi ønsker levert.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge

Stolt fører av:

Innlegg shortcut » 31 Mar 2010, 19:31

Brukerens avatar
shortcut
Skolegutt

Stolt fører av:

Innlegg smaug » 31 Mar 2010, 21:19

Hva med å rett og slett bare bestille nytt skilt og forklare etter beste evne at du hadde et hvit skilt fra før av og at det står hvit skilt i vognkortet osv. Hvis du da mot formodning får et sort/gult skilt har du jo ikke tapt noe egentlig. Du kan fortsatt prøve å skaffe et surrogatskilt hvis du føler for det og mener at du har alt ditt på det tørre.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Innlegg E.F.I » 31 Mar 2010, 22:25

Smaug skriver det som jeg også mener.

Leser tråden ja, han får det skilt som skal være på atv.... han står fritt til å ha en dialog med biltilsynet på om det skiltet skal være hvitt eller svart.

Det er mange som har atv med svarte skilt... de kan jo ikke bare lage seg noen som er hvite til bruk når de vil på veien.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge

Stolt fører av:

Innlegg #3grina`n » 01 Apr 2010, 08:49

her er jo hele poenget at han hadde ett hvitt skilt som han har mistet! Hva er da problemet med å skaffe seg ett makent skilt?
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI

Innlegg E.F.I » 01 Apr 2010, 09:11

er det er hvitt som er det som skal være så er det jo en grei sak å få bestillt en nytt
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge

Stolt fører av:

Innlegg OJ » 01 Apr 2010, 11:21

Suzuki GSX 750 En slik en halv atv vettu...
Yamaha Rhino 700 2013 mod reg. som traktor.
OJ
SkogsTrollet

Stolt fører av:

Innlegg #3grina`n » 01 Apr 2010, 12:29

altså.... han hadde ett hvitt skilt som biltilsynet har levert ut til den atv`n... skiltet har blitt borte..... bestill nytt makent skilt.... hva er problemet? Så lenge han setter på igjen ett skilt makent til det som satt der så gjør han ingen ting galt!
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI

Innlegg shoorthy » 01 Apr 2010, 13:43

mulig jeg husker helt feil nå, men mener det fra og med 2000 blei forandringer i regelverket ang reg av atv som traktor, FØR 2000 så fikk man regga atv som traktor på HVITE skilt UTEN bruksbegrensning så lenge man hadde 3 punktsløft osv osv, etter 2000 så fikk man ikke regget atv som traktor på annet enn svarte/gule skilt.
etter hva jeg klarer å forstå så er dette en 99 mod regga noen dager inn i 2000?!? så sjangsen er stor for at det er noen på biltilsynet som har gjort en feil, dvs enten gitt deg hvite skilt uten å ha grunnlag for det, eller at de har misforstått regelverket ang svart/gult skilt.

E.F.I hygglig at du er så fornøyd med ditt biltilsyn, jeg har til dags dato til gode å møte en hygglig og hjelpsomt mennske i den etaten der. det fleste ser ut til å bruke dagen sin på å tenke ut måter og veier til hvordan saker best kan hales ut i det uendelige.. er f... ikke en kjeft der som tør ta litt ansvar, og den kjøretøyforskriften ser ut til i beste fall å være lagt opp til hver manns tolkning.

og en liten ting som IKKE har noe med denne saken å gjøre, før vi krabber oppå den høye hesten våres, hvor mange av oss har egentlig alt vårt på det tørre?? hvor mange har fjerna plomba, eller brutt loven for motorferdsel i utmark?? eller bryter fartsgrenser notorisk?
03 predator 500(x), 03 rincon 650( x), 05 yfz 450(x), 99 quadrunner 500(x), 06 ltr 450(x), 07 brute force 750(x)
shoorthy
250ccm

Innlegg Alex250 » 01 Apr 2010, 14:03

Har du ett bilde av Atv`n, som viser skiltet ditt, så ta det med deg, treffer du en idiot, så lukter det utgift, for å få den regga på hvit, og de kan si det var en feil fra dems side..
Så, det luktet litt 50/50 og kan bare ønske deg lykke til..
Treffer du en hyggelig fyr/dame, så får du nok de hvite tilbake... c",)
Sist endret av Alex250 den 04 Apr 2010, 09:41, endret 2 ganger.
Mvh
Alex
DERBI 250 DXR -09 Fulleffekt.Kan selges.
dyset om, kn-filter,sterkere kjede,effektannlegg.
fra genrør til sluttpotte.Sterkere kjedestrammere.
Alex250
450ccm

Stolt fører av:

Innlegg rr_a » 01 Apr 2010, 14:32

rr_a
GIF Meister Ændersen

Innlegg E.F.I » 01 Apr 2010, 16:12

Ferdsel i utmark.... nyttekjøring og skogsdrift i egen skog er lovlig, samt å hente ut lovlig vilt i eget jaktområdet.
Har selv et åpent og bra forhold til Politiet med tanke på egen kjøring.
Min Polaris har MC skilter og et vognkort som står i forhold til det. 77 km/t kontruktiv hastighet er hva som er anmerket i vognkortet... har spurt både biltilsyn og politi om jeg ikke kan få lov til å dra den opp i 80 km/t..noe samtlige har sagt at de vil akseptere .

Har snakket med forsikrings agenten min og de godtar at jeg har fjernet strypingen.

Jeg spiller med åpne kort mot alle de departementene.

Det er bare min mening at man skal ikke kjøre med falske skilt på veien.

Får han ut hvite skilt og deretter får justert vognkortet så er jo alt i orden.

Får han ut sorte skilt og det har seriøst god begrunnelse i regelverket , ja så er det bare å akseptere det.

Man har også klagerett.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge

Stolt fører av:

ForrigeNeste

Gå til Generell prat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester