DANMARKS TUR MAI/JUNI 28. Mai til 01. Juni 2008

All informasjon om turen samlet på et sted.

Ikke heng deg opp i detaljer
:-)

Innlegg TG » 04 Mar 2008, 18:03

President
©WAC - World ATV Challenger
TG
Åndelig villeder

Stolt fører av:

Innlegg gautep » 04 Mar 2008, 22:40

Hey ho! Mud and snow:)
Bilde
gautep
800EFI

Stolt fører av:

Danmark

Innlegg Mogens » 04 Mar 2008, 23:40

Trond Mogens Dyrnes
Buell XB9SX på plass :-)
Mogens
King of the Danes

Slummen

Innlegg Mogens » 05 Mar 2008, 14:24

Trond Mogens Dyrnes
Mogens
King of the Danes

Som noen oppvakte øyne kan se er vi nå oppe i 14 stk som skal med sikkerhet være med. For at dette skal gå så enkelt som mulig, så kutter vi en av 4 manns hyttene og tar en 6 manns. Hvis ikke må de 2 vente på 2 stk til som vil være med så de blir 4, å hvis ikke 2 til kommer med så må de bo alene i en 4 manns og dekke resten selv. Det blir vel ikke helt rettferdig...

Prisen for 6 manns er faktisk 60 kr mindre pr hode (HEY! Det blir faktisk en 0,4l pils i norge, eller en 6 pack i Danmark eller du kan bruke de på enarmede banditter)

Noen innvenninger?

Skisse av 4 manns leilighet:
Bilde

Skisse av 6 manns leilighet:
Bilde

Oversikt over plassen. Kan være vi blir litt spredt pga dette.
Bilde

Innlegg Mogens » 05 Mar 2008, 22:49

Høres ut som en god plan, men for min del så kan jeg godt også være med å dekke merkostnaden det blir med kun 2 mann i en hytte. Da slipper man å bli spredd, og så er det 2 plasser til event. etternølere. Fristen var vel satt til 14. Mars.
Trond Mogens Dyrnes
Mogens
King of the Danes

Innlegg shortcut » 05 Mar 2008, 22:58

Brukerens avatar
shortcut
Skolegutt

Stolt fører av:

Innlegg gautep » 06 Mar 2008, 01:23

Jeg har vært treg med påmelding, men litt av poenget med turen er jo fellesskapet. Har kostet på meg reise fra oslo, så det ville være kjedelig å bryte opp gruppen når en endelig er fremme.... Har råd til noen slanter til i turkassa, og er enig i at det er greit med de ekstra plassene i tilfelle...
Bilde
gautep
800EFI

Stolt fører av:

God morgen... Det med at vi blir spredt betyr ikke km mellom oss :-)
Ser en på kartet så er det vel snakk om 50 til 100 meter kanskje mellom hyttene. Det finnes uansett ingen garanti for at hyttene blir på samme tun uansett. Har snakket med Colorline om dette og de kan ikke garantere noe som helst, men er vi tidlig ute så burde det ikke være noen problem. Sist bodde vi side om side, men om vi har like flaks er det ingen garanti for.

Men turen handler om fellsskap å da skal man henge sammen. Dette ordner seg :grin:
Sist endret av :-) den 06 Mar 2008, 06:37, endret 1 gang

Innlegg gautep » 06 Mar 2008, 06:35

En "liten" oppgave ble satt igang klokken 02.00 i natt og nå klokken 06.00 er jeg endelig ferdig :shock:
Shortcut gjorde meg litt nervøs nemlig :mad: og sa jeg ikke hadde lov til å kjøre fortere enn 30km/t i dk siden jeg har traktor :cry:
Men etter å ha bladd igjenom 766 sider med dansk lovverk og tittet over godkjenning for kjøretøy på lovdata har jeg roet nervene veldig :-)
Siden atvn min går under den gamle T5 godkjenningen med person og godstransport her i norge tillsier vekten at jeg kjører som bil i danmark :cool: Det gjør forresten alle atver godkjent som quad/mc også, med henvisning til den koselige eøsavtalen for typegodkjenning :lol:
Dermed kan jeg bruke alle fordeler ved traktorregg og kan senere kjøpe meg telthenger med totalvekt opptil 500 kg og feriere i dk lovlig(etter en rask visning av hengeren i danmark så de får registret at jeg kjører godkjent på deres smukke veier):cool:
Litt opplysninger til dere med mcregg: maks hengervekt for dere i dk er 150 kg og hengeren må ha fjæring(i tilfelle noen tenker på noe slikt til senere) men det kan søkes om bruk av telthenger tilpasset mc om denne er under maskinas egenvekt og utstyrt med brems. Må i så fall vises i danmark, så de kan avgjøre om dette ikke er til fare for trafikken, før det legges ut på tur. Reglene rundt trim er omtrent som i norge(byttede deler skal være E merket eller TuVgodkjent) og danskene har heller ikke spesifisert at det er ulovlig å fjerne plombering. Åltså gjør dere ikke noe mer ulovlig enn å tolke reglene til egen fordel som her hjemme :twisted:
Så nå som vi ikke bør være så veldig nervøse for utfall ved å bli vinket inn i kjøretøykontroll er det bare å glede seg til en fantastisk tur :grin:
Bilde
gautep
800EFI

Stolt fører av:

Innlegg shortcut » 06 Mar 2008, 08:18

Heisann.
Ikke meningen og gjøre deg nervøs.
Ved og søke Folketingets informationssystem finner du dette.
[url=http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/Samling/19991/spoergsmaal_oversigtsformat/S2303.htm][/url]
Om du bor i danmark, og gjør ATV til traktorregistrert, gjelder disse regler.

NÃ¥ skal ikke jeg si at det er slik det er. Mulig det er noe som heter "siden du er fra ett annet land regel" eller noe i den duren.
Tror det skal gå bra selvom du kjører traktor, det beste er vel " HVA ? DET VISTE JEG IKKE KJÆRE POLITI, SKÅL" :politi

Har sendt en mail til fstyr@fstyr.dk (Færdselsstyrelsen) for og høre.

Selvfølgelig skal du være med på tur

Runar

Brukerens avatar
shortcut
Skolegutt

Stolt fører av:

Har lest igjennom dette selv nå. Kan kun se at disse regler er gjeldene for Dansker. Men kjører man normalt vil man uansett ikke få noen problemer med dette. Vi ble aldri stoppet sist, men hvis en oppfører seg slik noen svensker gjorde på høsten 2007 har man et problem. De ble eskortert ut av Danmark :grin:

Innlegg shortcut » 06 Mar 2008, 13:30

Danmark er jo som Norge jo. Du sender en forespørsel til ett offentlig kontor som har med dette og gjøre, og får dette svaret tilbake etter ca 8 timer.

""
Nice :wall

Runar

Brukerens avatar
shortcut
Skolegutt

Stolt fører av:

Innlegg shortcut » 06 Mar 2008, 13:56

Tror kansje den er værre en Norge også jeg. Mail fra Skat
""
Skat som i skatten min?

Runar