En "liten" oppgave ble satt igang klokken 02.00 i natt og nå klokken 06.00 er jeg endelig ferdig
Shortcut gjorde meg litt nervøs nemlig

og sa jeg ikke hadde lov til å kjøre fortere enn 30km/t i dk siden jeg har traktor
Men etter å ha bladd igjenom 766 sider med dansk lovverk og tittet over godkjenning for kjøretøy på lovdata har jeg roet nervene veldig
Siden atvn min går under den gamle T5 godkjenningen med person og godstransport her i norge tillsier vekten at jeg kjører som bil i danmark

Det gjør forresten alle atver godkjent som quad/mc også, med henvisning til den koselige eøsavtalen for typegodkjenning
Dermed kan jeg bruke alle fordeler ved traktorregg og kan senere kjøpe meg telthenger med totalvekt opptil 500 kg og feriere i dk lovlig(etter en rask visning av hengeren i danmark så de får registret at jeg kjører godkjent på deres smukke veier):cool:
Litt opplysninger til dere med mcregg: maks hengervekt for dere i dk er 150 kg og hengeren må ha fjæring(i tilfelle noen tenker på noe slikt til senere) men det kan søkes om bruk av telthenger tilpasset mc om denne er under maskinas egenvekt og utstyrt med brems. Må i så fall vises i danmark, så de kan avgjøre om dette ikke er til fare for trafikken, før det legges ut på tur. Reglene rundt trim er omtrent som i norge(byttede deler skal være E merket eller TuVgodkjent) og danskene har heller ikke spesifisert at det er ulovlig å fjerne plombering. Åltså gjør dere ikke noe mer ulovlig enn å tolke reglene til egen fordel som her hjemme
Så nå som vi ikke bør være så veldig nervøse for utfall ved å bli vinket inn i kjøretøykontroll er det bare å glede seg til en fantastisk tur