Sitter her på hytta og banner over svartingen - igår regna det hele dagen og den sto ute sammen med gulingen. Kjørte meg en sving med gulingen når regnet letta litt og det gikk fint. Så skulle jeg parkere svartingen under tak for natta - jadda.... error på DPS - oransje motorlampe lyser - starteren drar tregt - trolig tenningslåsen som ikke tåler regnvær. Jeg har nå ladet batteriet og den fyra så det er et eller annet som har tappet batteriet i løpet av dagen. Og hvis noen lurer - releene som styrer extrautstyret på svartingen er i en vanntett boks i det lille rommet under bagasjeboksen. For at skal komme vann inn der, må det regne oppover og i vinkel under høyt trykk i lengre tid og det er lite trolig at det har skjedd..... så jeg utelukker at extrautstyret mitt lager problemer.
Hadde problemer med gulingen for ei uke sida - sto ute i regnvær - fikk startet men advarsel om "low battery" - byttet batteri og alt ok - batteriet som ga low battery er testet av en kyndig person og det er ikke noe feil på batteriet. Trolig tenningslåsen som ikke tåler regnvær.....
Nå vil jeg legge til at jeg IKKE er sikker på at det er tenningslåsen som forårsaker problemet, men hvis man har problemer med low battery, feilmeldinger etc. kan det ofte være tenningslåsen som krangeler.
Nok et minus i partiboka til can-am, i tillegg til de f.ens a-armene.
Noen som har tilsvarende problemer med polaris, arctic cat, yamaha etc. eller er det bare mexicanerne som er bedritne i regnvær?
En liten tanke til slutt... man drar på tur i skog og mark, langt fra folk og det begynner å regne - man søker ly og can-am står igjen ute i regnet - når man skal kjøre hjem, starter den ikke.... og da har man virkelig et problem......
Tar gjerne imot gode råd og ønsker å høre andres erfaringer ang. regnvær og startproblemer.
Ændersen