Er ofte eg tar en tur i garasjen og kikker, ser etter om det er noe som kan gjøres..
Gjorde det i dag, og begynte og rydde litt i "delelageret" til LTR`en. Etterpå var det gnikke litt på dekslene, igjen.
Underveis fant eg ut at kanskje eg skal ta av bakdekselet og rengjøre det skikkelig under, gjorde det og rengjorde der eg
kom til.
Slik så det ut
Tok det ikke så høytidlig, men det ble greit nok.
Gjennomgang med plastikkfornyer
Sjekket peilepinnen, men måtte sjekke 3-4 ganger da det var vanskelig og se olja
Nesten som en skulle ønsket at den var litt mer skitten. Olja er brukt i ca 8 timer med normal veikjøring.
Tok også av bakre del av eksosen for og få rengjordt det svarte dekselet skikkelig.
Men.. Det var da ideèn om mer kald luft dukket opp, så demonterte luftfilterboksen i samme slengen!
Og da begynte ideèr dukke opp, ting gikk fort og dette skjedde.
Svart dekselet på plass, rent og blankt.
Flyttet hele skiltopphenget ca 2cm lenger inn, så nå er det hvertfall bedre enn før.
Klaring til salen er meget god, og festet til filteret holder det ute ca 1cm, ble stabilt og robust faktisk.
IAT sensoren (hvit tapp) sitter orginalt i luftfilterboksen, men lagde en brakett til den og fant en fin posisjon.
Ferdig resultat, dette er det eg ser når salen er av.
Alt på, inkl salen.
Neste steg blir heatwrapping av eksosen, men venter mest sannsynlig til HMF eksosen er kommet.
Har bestilt og betalt eksosen for lenge siden, men
www.Cloudpowersports.com er tydligvis noen svindlere.. Svarer ikke på mail, og har ikke sendt noe eksos. Er vel 2-3mnd siden den ble betalt. Ikke handle derfra!
Må bare finne en måte og få returnert pengene mine.